Türkiye’de 2022 yılı ilk yarıyıl Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; Türkiye’de organize medya yatırımları 17 milyar 107 milyon TL, toplam medya sektörü yatırımları 25 milyar 269 milyon TL olarak açıklandı.
TV reklam yatırımları, 2022’in ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine göre %61 oranında artarak 5 milyar 434 milyon TL’ye ulaştı ve tarih boyunca gerçekleşen en hızlı büyüme oranına ulaştı. Televizyon yatırımları, Medya ve Reklam Sektörü yatırımlarının %42,6’sını oluşturuyor.
Dijital medya yatırımlarında, organize reklam sektörü (dijital partnerler) toplam dijital yatırımın %42’sini oluştururken, küçük ve orta ölçekli işletmeleri de kapsayan doğrudan satın alımlar %58’i oluşturdu. Dijital medya yatırımları, dijital partnerler 5 milyar 911 milyon, direkt satın alma 8 milyar 162 milyon olmak üzere toplam toplam dijital yatırımlar 14 milyar 73 milyon olarak raporlandı.
Türkiye’de ise 2022 Ocak-Haziran aylarını kapsayan ilk yarıyıl dijital reklam yatırımları, 2021 ilk yarı yıl yatırımlarıyla karşılaştırıldığında %78 büyüdü.
2022 yılı ilk yarıyılında ‘reklamın yayınlandığı cihaz türü’ filtresine göre Dijital Medya Yatırımlarına bakıldığında, Mobil cihazların %76’lık paya sahip olduğu görüldü. 2022 ilk yarısında mobil cihaz medya yatırımı 10,65 milyar TL’ye ulaştı.
Dergi ve gazete toplamından oluşan yazılı basın, performansı ve gelişimi açısından offline mecralar arasında geride kalan tek mecra oldu. Yazılı basındaki büyüme, ilk 6 aya göre %25 olarak gerçekleşerek 249 milyon TL’ye ulaştı.