Tüketici hakem heyetleri, bu yılın 7 ayında 1,9 milyar liralık uyuşmazlığı çözüme kavuşturduğunu açıkladı. Bu dönemde, ürün ve hizmet bazında, ayakkabıya yönelik şikayetler yüzde 12,31 ile ilk sırada yer alırken, sektörel bazda yüzde 56,59 ile en çok perakende ticaret alanında başvuru yapıldığı görüldü.
Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamaya göre; tüketici hakem heyetlerinin, tüketiciler ile satıcılar ve sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde büyük rol oynadığını belirtti. Bugüne kadar 16 milyonun üzerinde uyuşmazlığın, yargıya intikal etmeden, tüketici hakem heyetlerince karara bağlandı vurgulandı.
Tüketici hakem heyetlerine bu yılın 7 ayında 402 bin 110 başvuru yapıldı, 393 bin 768 uyuşmazlık karara bağlandı. Karara bağlanan uyuşmazlıkların toplam değeri 1,9 milyar lira olarak hesaplandı. Tüketiciler e-Devlet üzerinden ve Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla elektronik ortamda başvurularını rahatlıkla tüketici hakem heyetlerine iletebiliyor. Bu kapsamda, 2023’ün 7 ayında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 65’ine karşılık gelen 262 bin 317’si e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirildi.
Söz konusu 7 ayda heyetlere yapılan başvuruların, ürün ve hizmet bazında değerlendirildiğinde, ilk sırada yüzde 12,31 ile ‘ayakkabı’ ürünlerine yönelik şikayetler yer aldı. Bunu yüzde 5,93 ile ‘kredi kartı üyelik ücreti’, yüzde 5,34 ile ‘cep telefonu’, yüzde 4,65 ile ‘kıyafet’, yüzde 4,64 ile ‘internet abonelikleri’, yüzde 3,6 ile ‘mobilya’ ve yüzde 2,72 ile ‘GSM aboneliği’ izledi.